| امروز جمعه 31 فروردین 1403

عملکرد هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی قابل تمجید است

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

عملکرد هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی قابل تمجید است

 

 آئین شکوهمند و به یاد ماندنی اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با حضور مقامات عالی رتبه قضایی استان و اعضای هیئت مدیره کانون در محل سالن آمفی تئاتر دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، دکتر خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در این آئین اظهار داشت: نقش کارشناسان رسمی دادگستری در رسیدگی و حل و فصل پرونده های قضایی مهم و تعیین کننده است.

 وی نقش کارشناس رسمی دادگستری را صرفاً صدور نظریه دانست و افزود: کارشناس رسمی دادگستری با مطالعه و بررسی موضوع ارجاعی فقط در مقام کارشناسی می تواند قرار صادر نماید و صدور حکم قضایی در حیطه صلاحیت او نیست.

مقام ارشد قضایی استان آذربایجان شرقی به ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه زمینه را برای حفظ شان مردم، تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و کاهش هزینه های دادرسی فراهم کرده است.

وی عدالت در اجرای کار کارشناسی را با اهمیت دانست و افزود: شفاف سازی و جلب رضایت همگانی از برنامه های ماست و در این راستا با هماهنگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی ارجاع کار کارشناسی نیز به صورت سیستمی انجام خواهد گرفت. 

دکتر خلیل اللهی تشریح کرد: فعالیت های جدید دادگستری استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت در قوه قضائیه وانجام نوبت دهی و ارزیابی به صورت الکترونیکی در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مردم صورت می گیرد.

وی برلزوم پایش کارشناسان در حوزه های مختلف، استمرار حضور کارشناسان کشیک در دادگستری، تسریع در رسیدگی به ارجاعات دادگستری، عدم تبعیض در مقوله ارجاع کارشناسی،  پایبندی به مقررات، اظهار نظر در چهار چوب صلاحیت و توجه به موضوع جهات رد کارشناس تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی همچنین از عملکرد  اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی به ویژه فعالیت ها و خدمات دکتر علی اکبر بالاگر تمجید کرد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این آئین اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی به عنوان کانون پاسخگو و هوشمند در جهت تامین نیازهای مردم جامعه فعالیت می کند.

وی افزایش توانایی های علمی و مهارتی کارشناسان را لازم دانست و افزود: برگزاری دوره های مختلف آموزشی، افزایش مهارت های تخصصی و به روز کردن اطلاعات علمی کارشناسان، کیفیت خدمات کارشناسی را در سطح جامعه افزایش می دهد.

دکتر بالاگر از کارشناس به عنوان فرد مورد وثوق در سیستم قضایی کشور یاد کرد و گفت: موضوعاتی نظیر اعتمادسازی، افزایش به موقع صلاحیت ها، دریافت حق الزحمه مطابق تعرفه مصوب، تمدید به موقع پروانه، حضور مداوم در پای کار و ارائه به موقع نظریه برای ما مهم و اساسی هستند.

وی افزود: کیفیت خدمات معاضدتی، عدم ارائه شماره حساب به افراد حقیقی و حقوقی، عدم اظهار نظر در جریان فرآیند بررسی موضوع، مشارکت در سرنوشت کانون و الزام به حفظ شئونات کارشناسی برای هر کارشناس رسمی دادگستری امتیاز تلقی می شود.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و سایر یاران صدیق امام خمینی(ره) در هفته قوه قضائیه و تجلیل از خدمات مجموعه دادگستری آذربایجان شرقی، برای کارشناسان جدید کانون موفقیت آرزو کرد.

 گفتنی است در این آئین 130 نفر از کارشناسان جدید عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی پروانه فعالیت خود را از مسئولان بلند پایه قضایی استان و اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی دریافت داشتند.



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است