| امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

بخش عمده ای از احکام دادگستری به واسطه استفاده از نظرات اعضای کانون کارشناسان رسمی صادر می شود

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

بخش عمده ای از احکام دادگستری به واسطه استفاده از نظرات اعضای کانون کارشناسان رسمی صادر می شود

   رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در دیدار با گروهی از اعضای هیئت مدیره و ارکان کانون کارشناسان رسمی دادگستری این استان، جایگاه کارشناسی را در دستگاه قضایی با اهمیت دانست و گفت: بخش عمده ای از احکام دادگستری به واسطه استفاده از نظرات اعضای کانون کارشناسان رسمی صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، دکتر خلیل اللهی در جریان این دیدار که در محل دادگستری  استان ترتیب یافته بود اظهار داشت : بدنه کارشناسان کانون رسمی کارشناسان استان آذربایجان شرقی را افراد توانمند، خوش فکر و دارای صلاحیت های علمی تشکیل می دهد.

وی از خدمات کارشناسی کانون کارشناسان در استان آذربایجان شرقی به نیکی یاد کرد و افزود:  فعالیت های  تخصصی  و مقبول کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی برای مردم منطقه آرامش و آسایش ایجاد می کند.

مقام ارشد قضایی استان آذربایجان شرقی بر لزوم جلب اعتماد مردم تاکید کرد و گفت: کارشناسان عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی به  جهت وجود عناصری همچون توجه و دقت در بررسی موضوعات قضایی ارجاعی توانسته اند به خوبی اعتماد ارباب رجوع را جلب نمایند.

وی دستگاه دادگستری استان آذربایجان شرقی و کانون کارشناسان رسمی این استان را خانواده مشترک دانست و افزود: دستگاه دادگستری استان آذربایجان شرقی و کانون کارشناسان رسمی این استان در واقع عضو یک خانواده هستند و هدف مشترک نزدیکی به عدالت و تامین حقوق مردم را دنبال می کنند.

دکتر خلیل اللهی فرآیند رسیدگی به تخلفات را در دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد و توضیح داد:  هدف از رسیدگی به تخلفات صرفاً اعمال مجازات نیست و فرآیند رسیدگی به تخلفات در دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی باید از جنبه پیشگیری برخوردار باشد.

وی میزان تخلفات در بررسی پرونده ها را طبیعی و غیر محسوس دانست و افزود: بررسی ها نشان می دهد که میزان تخلفات در بررسی پرونده ها حالت طبیعی داشته و آنچنان محسوس نیست و وجود آنها در ماهیت امور قضایی نقشی ندارد.

  دکتر خلیل اللهی همچنین ایجاد تناسب بین رشته ها و تعداد کارشناسان را ضروری دانست و تشریح کرد: برخی رشته ها پر رونق هستند وسایر رشته را تحت شعاع قرار می دهند و باید بین رشته ها و تعداد کارشناسان تناسب ایجاد کنیم.

وی به ظرفیت های قابل توجه کارشناسی در استان آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و افزود: در بدنه کارشناسان رسمی استان آذربایجان شرقی انسان های بزرگ و فرهیخته ای وجود دارد و جهت حل و فصل مشکلات قضایی استان انتظار از آنان بسیار بالاست.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آسیب شناسی اشکالات موجود حسب ضرورت و به فراخور آن برقراری دوره های آموزشی موثر و مستمر قادر است نظام رسیدگی به امور قضایی مردم را پویا و بالنده نگه دارد .

 دکتر علی اکبر بالاگر نیز در دیدار با دکتر خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی که در فضای صمیمانه صورت گرفت تاریخچه و عملکرد همه جانبه حوزه تحت مسئولیت خود را تشریح و بر لزوم گسترس تعاملات و همکاری های فی مابین و استمرار روند کاهش تخلفات و جرایم تاکید کرد.

وی افزود: در طول سالیان متمادی تعامل خوب و سازنده ای را بین کانون کارشناسان رسمی و دادگستری استان آذربایجان شرقی شاهد بودیم و حضور جنابعالی به عنوان رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی میزان امیدواری به افزایش همکاری های متقابل را افزایش می دهد.

 رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی متاثر از نظام قضایی استان با فعالیت های تخصصی و دلسوزانه حداکثر تلاش خود را برای مقابله با هر گونه تخلف احتمالی و تامین رضایت متقاضیان کارکارشناسی بکار می گیرد.

وی افزود: معتقدیم جبران خدمت تلاشگران عرصه قضاوت امکان هر گونه عدول از موازین و ظهور رفتار غیر متعارف را از بین می برد و در این راستا، برای تامین رفاه و رضایت کارشناسان تا حد ممکن فعالیت های لازم صورت می پذیرد.

دکتر بالاگر تشریح کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی صیانت از حرمت و شخصیت کارشناسان و پرسنل خود را با اهمیت و محوری می انگارد و در موضوع مقابله با تخلفات احتمالی برای ما اساساً هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی افزود: ارکان مختلف دستگاه قضایی استان جهت پیشبرد امور و ارائه خدمات بهینه همواره با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی همکاری و همیاری داشته اند که لازم است از عنایت آنان و به ویژه خدمات جناب آقای دکتر امن الهی تجلیل کنیم.

رئیس کانون کارشناسان رسمی داد گستری استان آذربایجان شرقی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای آقای دکتر خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، برای انجام هر گونه خدمت و معاضدت در پیشبرد اهداف عالی قضایی استان آذربایجان شرقی آمادگی خود را اعلام داشت.

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است