| امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی: رویکرد کارشناسانه فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی را تسریع می کند

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی: رویکرد کارشناسانه فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی را تسریع می کند

روز کارشناس را به کلیه کارشناسان رسمی دادگستری تبریک می گوئیم و امیدواریم که امکان جبران ارزش خدمات آنان فراهم شود

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: دعاوی مطروحه در دادگاه ها جنبه های مختلف دارد که قضاوت در مورد آنها مستلزم داشتن دانش و تخصص کافی در رشته های مورد لزوم است و رویکرد کارشناسانه فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی را تسریع می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، دکتر علی اکبر بالاگر به فرا رسیدن روز کارشناس اشاره کرد و گفت: تصویب استقلال کانون در یکم آبان 1358 از قوه قضائیه شرایط را برای بالندگی نهاد کارشناسی رسمی در سراسر کشور فراهم کرد.

وی توانمندی های کانون کارشناسان رسمی دادگستری را یاد آور شد و افزود: کانون های کارشناسان رسمی دادگستری با بیش از نیم قرن سابقه کارشناسی و تجمیع تخصص‌های مختلف به عنوان بازوی اجرایی دستگاه دادگستری در سراسرکشور عمل می کنند.

دکتر بالاگر خاطر نشان کرد: کارشناس مفهومی است عمیق که ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی کشور دارد و  ما باید خوشحال باشیم که امکان فعالیت در عرصه جامعه را تحت عنوان کارشناس  بدست آورده ایم و این جایگاه اجتماعی مسئولیت سنگینی را برای کارشناسان ایجاد می کند.

وی بر لزوم عزت نفس و استقلال فکری کارشناسان تاکید کرد و افزود: برای یک کارشناسی غیر از صدور نظر منصفانه و محققانه و برقراری عدالت در صدور احکام قضایی هیچ چیز دیگر دارای اهمیت نیست و در واقع رسیدن حق به حقدار یک کارشناس رسمی دادگستری را بیشتر راضی می کند.

مسئول جامعه کارشناسی استان آذربایجان شرقی روز کارشناس را بهانه ای برای تجلیل از مقام شامخ کارشناسی در جامعه دانست و گفت: روز کارشناس را به کلیه کارشناسان رسمی دادگستری تبریک می گوئیم و امیدواریم که امکان جبران ارزش خدمات آنان فراهم شود.

دکتر بالاگر توسعه همه جانبه نهاد کارشناسی را ضروری دانست و تشریح کرد: توسعه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی از اهداف اساسی ماست و معتقدیم افزایش تعداد کارشناسان، تقویت سیستم آموزشی و بهبود کیفیت خدمات کارشناسی زمینه ساز ایجاد رضایت در مردم خواهد شد.

وی افزود: هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی همچون گذشته در راستای ارائه خدمات بهینه آنلاین از طریق سامانه جامع و اتصال به شبکه دولت، شفاف سازی، عدالت در ارجاع، تعامل با مسئولان مختلف و ایجاد رفاه برای کارشناسان تلاش خواهد کرد.

وی افزود: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در حال حاضر از مراکز عمده و توانمند علمی و کارشناسی کشور محسوب می شود که بخش مهمی از توان خود را جهت ارائه خدمات تخصصی کارشناسی به قوه محترم قضائیه و هم سو با سیاست های توسعه قضایی کشور مصروف می نماید.

  رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با 1500 نفر کارشناس مجرب و فرهیخته در بیش از 67 رشته تخصصی قادر است به نیاز های کارشناسی مردم و سازمان های مختلف در سطح شمال غرب کشور به طور کامل پاسخ دهد.

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است