| امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403

روز قدس و بیداری جهان اسلام

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

روز قدس و بیداری جهان اسلام

امروز قدس شریف، نخستین قبله مسلمانان در دست صهیونیست‌هاست و از این لحاظ انسان‌های آزاده و غیرتمند را غمی بزرگ فراگرفته است. آنان چشم ‌انتظار اقدام اساسى ‏مسلمانان براى رهایى از دست صهیونیست‏ های کودک کَُش هستند. به همین دلیل، کمک به مردم فلسطین وظیفه ‏اى است انسانى و اسلامى. انسانیت ‏اقتضا مى‏ کند تا به همنوعان خود کمک کنیم. از نگاه ملى و وطن‌دوستانه کمک به مردم فلسطین یک ضرورت بوده و از چشم‏ انداز اسلامى نیز یارى فلسطینیان و کمک به آزادى قدس شریف اظهر من الشمس است، زیرا در غیر این صورت در مسلمان بودن خود باید شک کنیم چه اینکه به ‏گفته بزرگان دین: «مَنْ اَصْبَحَ وَلَمْ یَهْتَمَّ بِأموُرِ الْمُسْلِمِینَ، فَلَیْسَ بِمُسْلِم»

با توجه به همین ضرورت است که امام خمینى (ره) آخرین جمعه ماه مبارک ‏رمضان را روز قدس نام‌گذارى نموده است تا نمادی برای بیداری اسلامی و نجات قدس و فلسطین گردد. خوشبختانه امروز در پرتو تدبیر الهی حضرت امام خمینی (ره) تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل قیام کرده‌اند و انقلاب اسلامی ایران و روز قدس، وجدان‌های خفته و ستمدیده را در جهان اسلام و عرب بیدار کرده است.

ابتکار امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس پس از گذشت بیش از چهار دهه ثمرات شیرین خود را آشکار کرده است و این نتیجه، حاکی از آن است که امام راحل ما تا چه حد راهبردی و آینده‌نگرانه می‌اندیشیده است. افزایش جهت‌گیری های ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی در طول یک دهه گذشته به ویژه در کشور های عربی و آفریقایی نشان می‌دهد که خلق روز قدس در فرهنگ سیاسی جهان اسلام تا چه حد استراتژیک بوده است.

 استراتژی امام خمینی(ره) در باره قدس اجازه نداد تا غرب، آمریکا و اسرائیل مسئله قدس و فلسطین را مسئله‌ای کوچک و حداکثر تضادی عربی- اسرائیلی جلوه داده و نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند. امام راحل ما با ابتکار خود نشان دادند که مسئله قدس و فلسطین مسئله‌ای اسلامی بوده و به واقع، مربوط به کل جهان اسلام است.

منبع :

اینترنت با تلخیص



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است