| امروز سه شنبه 28 فروردین 1403

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی: نظر تخصصی و فنی کارشناسان رسمی دادگستری در تصمیم گیری و صدور رای مقام قضایی نقش اساسی دارد

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی: نظر تخصصی و فنی کارشناسان رسمی دادگستری در تصمیم گیری و صدور رای مقام قضایی نقش اساسی دارد

آئین اتیان سوگند خاص کارشناسان رسمی دادگستری نیست و برای برخی از مشاغل دیگر قضایی و حقوقی نیز پیش گردیده که این موضوع اهمیت کارشناسی و جایگاه آن را نشان می دهد و وفق قانون لازم است انجام آن در حضور بالاترین مقام قضایی در سطح استان های کشور انجام بگیرد

 آئین اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری، دکتر بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از معاونین تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، به واسطه شرکت در آزمون های کتبی و شفاهی و انجام مراحل مختلف مورد لزوم و با برگزاری آئین اتیان سوگند، تعداد 47 کارشناس جدید به جمع کارشناسان رسمی دادگستری در استان آذربایجان شرقی پیوستند.

مهندس محمد حسن محقق رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در این آئین به نقش کارشناسان در دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و گفت: نظر تخصصی و فنی کارشناسان رسمی دادگستری در تصمیم گیری و صدور رای مقام قضایی نقش اساسی دارد.

وی افزود: کارشناسی را صرفاً نباید به عنوان شغل تلقی کرد و فارغ از آن،کارشناسان رسمی دادگستری با رویکرد های منصفانه و تلاش های صادقانه در راستای تحقق عدالت قضایی و تامین حقوق عامه مردم به انجام فعالیت در سطح جامعه می پردازند.

مهندس محقق خاطر نشان ساخت: آئین اتیان سوگند خاص کارشناسان رسمی دادگستری نیست و برای برخی از مشاغل دیگر قضایی و حقوقی نیز پیش گردیده که این موضوع اهمیت کارشناسی و جایگاه آن را نشان می دهد و وفق قانون لازم است انجام آن در حضور بالاترین مقام قضایی در سطح استان های کشور انجام بگیرد.

وی افزود: افزایش تعداد اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی فرصت مناسبی برای بهبود سطح خدمات کارشناسی بشمار می رود و همکاران جدید با انگیزه و انرژی فراوان و انجام فعالیت مورد انتظار می توانند در تامین نیازهای کارشناسی منطقه مفید و موثر باشند. 

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حال حاضر حدوداً 1150 کارشناس در 62 رشته در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که تعداد آنها با برگزاری آئین اتیان سوگند به حدود 1200 کارشناس رسید.

وی افزود: تامین نیازهای کارشناسی استان آذربایجان شرقی رسالت و برنامه اصلی ما محسوب می شود و در آینده نزدیک تعداد 150 کارشناس جدید دیگر نیز به جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اضافه خواهند شد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی همچنین ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه دکتر خلیل اللهی رئیس کل و سایر مسئولان دستگاه دادگستری استان، برای اعضای جدید جامعه کارشناسی استان آذربایجان شرقی موفقیت و سربلندی آرزو کرد.

 دکتر موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان نیز در آئین اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اهمیت کار کارشناسی و وظایف محوری کارشناسان در دستگاه قضایی کشور را به تفصیل مطرح ساخت.

گفتنی است در آئین اتیان سوگند کارشناسان جدید، مهندس محمد ساسانی نائب رئیس، مهندس اکبر قرار خسروشاهی خزانه دار، دکتر میر داود محامد خسروشاهی عضو هیئت مدیره و محمد نقی سلیمانی بازرس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است