| امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403

بزرگ ترین سرمایه کارشناس رسمی دادگستری اعتبار اخلاقی اوست

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

بزرگ ترین سرمایه کارشناس رسمی دادگستری اعتبار اخلاقی اوست

 نائب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در کلاس آموزشی اخلاق کارشناسی و تخلفات انتظامی گفت: باید جایگاه رفیع حقوقی خود را در سطح جامعه حفظ نمائیم و بدانیم که بزرگ ترین سرمایه کارشناس رسمی دادگستری اعتبار اخلاقی اوست.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، در این برنامه مهم آموزشی که در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلا می تبریز برگزار شد، دکتر صمد دربندی تاکید کرد: کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان فرهیختگان جامعه باید از ویژگی ها و اوصاف متمایز و برجسته برخوردار باشند.

وی افزود: از دیدگاه ما موضوع تقوی و تعهد کارشناس بسیار مهم است و در این رابطه شهید دکتر چمران خیلی زیبا گفته اند: قبول دارم تقوی از تخصص لازم تر است، امّا می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.

نائب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نفس کارشناسی را وسوسه انگیز دانست و گفت: کارشناسی بسیار وسوسه انگیز است، نوعی میدان جنگ در در درون با نفس اماره.

وی افزود: مبارزه با نفس اماره در انسان شجاعت ایجاد می کند و اگر در این عرصه به پیروزی رسیدیم باید خود را برای جنگ دیگر آماده کنیم، چرا که مبارزه با شیطان درون مبارزه ای است دائمی که در طول عمر انسان صورت می گیرد.

نائب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی توجه به خداوند را در انجام امور کارشناسی با اهمیت و محوری دانست و اعلام داشت: باید در انجام امور کارشناسی همیشه خدا را بالای سر خود ببینیم.

وی در عین حال ضرورت نظارت مستمر  برعملکرد کارشناسان را یاد آور شد و  افزود: معتقدیم که فعالیت در چهارچوب ضوابط مشخص، تلاش در جهت گسترش امکانات رفاهی و انجام نظارت مستمر در کارشناسان انگیزه ایجاد می کند. 

دکتر دربندی حضور در جمع کارشناسان جوان و پر انرژی را خوشحال کننده دانست و گفت: حضور در کنار کارشناسان جوان، تازه نفس و پر انرژی خوشحال کننده است. مطمئن هستم ورود همکاران جدید به جمع کارشناسان روحیه بخش بوده و موجب بالندگی بیشتر خواهد شد.

وی به توانمندی های قابل توجه نرم افزاری و سخت افزاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: ما برای انجام خدمات خود از ظرفیت های فکری و تخصصی بیش از 1200 کارشناس استفاده می کنیم که این تعداد در آینده به 1500 کارشناس افزایش خواهد یافت.

نائب رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در خاتمه از خدمات و مساعدت های ارزنده استاد دانشمند و فرزانه آقای دکتر امن الهی به عنوان معاون محترم دادگستری و ریاست دادگاه انتظامی که در جلسه حضور داشت تشکر و قدرشناسی نمود و سخنان خود را با این جمله به پایان رساند: خدایا راه را نمی بینم امام مهم نیست، همین کافی است که تو راه را می بینی و من تو را.

 

 

 

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است